Antal besökare

besöksräknare

lördag 3 december 2011

"Man får det man förtjänar!"

Min mamma och jag pratade om barnuppfostran häromdagen. Då berättade hon att hennes mormor alltid sa:
"-man får de barn man förtjänar!"
Jag svarade direkt att "vilken tur att du och pappa har lyckats med tre fantastiska barn då:)".

Men desto mer jag tänker på det så stämmer det faktiskt. Min fotoperation är planerad till 16 december, två dagar innan min 30-års dag. Detta bekommer mig inte alls då jag redan har haft
90-års fest tillsammans med mamma i somras. Men samtidigt så tycker jag att det är lite tråkigt att bara ligga hemma på lördagen och söndagen(min födelsedag). Jo, det jag vill komma till är att jag igår kväll fick detta underbara sms av min syster. Hon frågade först om familjen ska gå ut och äta på lördagen och fira mig. Jag svarade att jag tror inte det för att jag inte vet hur jag mår. Fick då detta tillbaka...

Lina, du är världens bästa syster. Tack!! så det kanske stämmer
"man får de barn, vänner och syskon som man förtjänar. Så är det i alla fall i mitt fall.

Nu kommer min bästa vän Maria på besök. Sen blir det boxning, bubbelpool, bastu och god middag!

Alltså en toppenlördag!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

En fantastisk syster är ovärderlig, både att ha och att va' :-)
Var rädd om det!
Kram Susanne
(som både är lillasyster och storasyster)

Anonym sa...

Hej stumpan!
Far och jag vill gärna vara med på ett hörn och fira dig förstås.Vi vill gärna äta den goda maten, dricka det goda m.m.
Kram M